RemaxPC ‘alles voor uw pc’ van Don Stremme is al 25 jaar in de Spoorstraat gevestigd, op huisnummer 34.
RemaxPC ‘alles voor uw pc’ van Don Stremme is al 25 jaar in de Spoorstraat gevestigd, op huisnummer 34. Foto: eigen foto

RemaxPC viert zilveren jubileum: ‘Bereikbaarheid en service staan hoog in het vaandel’

Vierlingsbeek

“Onderhoud bij een computer is net zo belangrijk als bij een auto.” Don Stremme kan het weten. Als eigenaar van RemaxPC kent hij het computerwereldje immers van binnen en buiten. Hij heeft de evolutie van de digitale wereld zien intreden, van het begin met MS-DOS/Windows 3.11 tot op de dag vandaag met Windows 10 en 11. Dit jaar viert hij alweer zijn 25-jarig bedrijfsjubileum. “Het begon met het helpen van familie, vrienden en bekenden die computerproblemen hadden, maar inmiddels doen we natuurlijk veel meer. Zowel voor bedrijven als particulieren. Mijn werk is mijn passie, ik zie het ook meer als een betaalde hobby.”

Reparatie, onderhoud en verkoop van pc’s en laptops en advisering op computergebied in de breedste zin van het woord. Het zijn slechts enkele speerpunten van RemaxPC. “Een van onze sterke punten is de service”, legt Don uit. “Ik run de zaak samen met mijn vrouw Lisette. Bij ons zijn de lijntjes kort. Als iemand een computerprobleem heeft, kunnen we meestal snel reageren. Dat is bij particulieren zo, maar zeker bij bedrijven, want de meeste ondernemers zijn afhankelijk van hun pc of laptop. Dat is hun gereedschap. En dat gereedschap moet altijd goed functioneren en veilig zijn. Daarom is het ook zo belangrijk om computers en laptops minimaal een keer per jaar een APK-beurt te geven. Om problemen voor te zijn. Voor bedrijven bieden wij een half- of jaarlijks periodiek onderhoud aan, waardoor grote schade mogelijk kan worden voorkomen.”

Tijdens een periodieke controle wordt de pc of computer van de klant onder meer op verschillende punten gecontroleerd en ge-update. Tevens worden tijdelijke en/of onnodige bestanden verwijderd. Maar ook softwarematig wordt het een en ander nagekeken, zoals de virusscanner, eventueel verouderde software en het back-upsysteem. “Bovendien wordt gecontroleerd of er geen overbodige programma’s opstarten en bespreken we van tevoren wat er verbeterd kan worden en wat eventueel vervangen moet worden”, legt Don uit. “Kortgezegd bieden wij zowel particulieren als bedrijven de juiste gereedschappen om met eenvoudige en creatieve IT-oplossingen het beste resultaat te kunnen behalen.”


Don aan het werk in de winkel van RemaxPC. 

RemaxPC heeft zowel particulieren, mkb-bedrijven als zzp’ers als klant. De termijn van de onderhoudsbeurt is voor iedere onderneming anders. Dat kan om de drie maanden, elk halfjaar of jaarlijks zijn, voor de particulier is een keer per jaar aan te bevelen voor een ‘APK’. “Eventueel kunnen wij ze ook voorzien van een leencomputer of -laptop mocht een onderdeel niet voorradig zijn, zodat men toch niet onthand is. Ook via hulp op afstand (remote) kunnen wij vaak snel kleine problemen oplossen.” Met een lach: “Dat doen we voor klanten soms zelfs vanaf ons vakantieadres, de laptop gaat altijd mee op reis, zodat we indien nodig bij dringende zaken kunnen helpen.”

De Vierlingsbeekse ondernemer volgt de nieuwste ontwikkelingen op computergebied op de voet. Via vakbladen en cursussen bijvoorbeeld. “Want de computer van nu is in niets meer te vergelijken met de MS-DOS-pc van vroeger. Tegenwoordig verkopen we ook veel meer laptops, die bij ons overigens geheel gebruiksklaar worden afgeleverd, dan desktopcomputers. Negentig procent kiest voor een laptop, tien jaar geleden was dat precies andersom. Zo zien we dat de technologische ontwikkeling en vooruitgang sneller gaat dan we soms zouden willen. We richten ons niet alleen op verkoop, reparatie en onderhoud van computers en laptops, maar helpen bijvoorbeeld ook bij internetstoringen en/of wifi-uitbreidingen op locatie. De meeste gezinnen en bedrijven hebben meerdere apparaten die via wifi of een netwerkkabel werken, zoals tablets, laptops, telefoons, televisies en camerasystemen, maar hoe optimaliseer je die en hoe sluit je die aan? Ook daarmee kunnen wij, eventueel ook op locatie, ze met raad en daad helpen.”

Don koestert zijn werkrelaties. “De meeste klanten ken ik al jaren en zij kennen mij persoonlijk. Het is gewoon fijn als je mensen en bedrijven met hun computer en/of netwerkvragen kunt helpen. Daar doe ik het al 25 jaar vooral voor.”

De winkel van RemaxPC aan de Spoorstraat 34 in Vierlingsbeek is op zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur geopend (doordeweeks en in de avonduren op afspraak).

Voor meer informatie: www.remaxpc.nl, e-mail info@remaxpc.nl, telefoon 0478- 631632 of 06-22596495.