Michel en Estrella Blairon willen met Feet of Light Ministries mensen Gods liefde geven.
Michel en Estrella Blairon willen met Feet of Light Ministries mensen Gods liefde geven. Foto: eigen foto

Dienst Feet of Light Ministries op 9 september in De Weijer: ‘Ontvang je wonder’

Vierlingsbeek

Feet of Light Ministries houdt op zaterdag 9 september vanaf 19.30 uur onder de titel ‘Ontvang je wonder’ een nieuw evenement in De Weijer in Boxmeer. “Een complete dienst met aandacht voor genezing, bevrijding, persoonlijk gebed, bemoediging en het ontvangen van Gods liefde”, legt voorganger Michel Blairon uit Vierlingsbeek uit.

“Feet of Light betekent voeten van licht en dat staat voor de bereidheid voor het brengen van het licht van Jezus Christus”, weet zijn vrouw Estrella. “Hij is het licht van deze wereld en wij willen daar graag meer over vertellen en mensen het ook zelf laten ervaren. Er is zoveel meer om hierin te ontdekken.”

Ministry is het Engelse woord voor bediening. Een bediening is iets wat God in het leven roept en wat hij uitzendt. Het echtpaar Blairon woont sinds twee jaar in Vierlingsbeek en is sindsdien bezig met het verspreiden van hun boodschap in de regio Boxmeer. “Maar voor alle helderheid: we zijn dus niet alleen kerk, maar ook een bediening, die sinds een jaar als een stichting is ingeschreven”, vertelt Michel. “Een bediening bestaat om mensen over Jezus te vertellen en, als ze in hem geloven, ze te laten groeien in dat geloof en ze toe te rusten in hun persoonlijke wandel met God. Binnenkort houden we bijvoorbeeld ook onze eerste doopdienst en wekelijks komen we onder de titel Beam of Light met een groep bijeen voor Bijbel- en geloofsopbouw. Ook gaan we op kerstavond vanaf 19.30 uur een gezinsmis én een nachtmis in De Weijer houden. En ik droom van een wekelijkse dienst in het theater van De Weijer. Ja, gelukkig sluiten zich steeds meer christenen bij ons aan, zodat we ons verhaal nog beter en met nog meer mensen en activiteiten kunnen delen én naar buiten kunnen brengen.”

Ondertussen maakt hij zich samen met zijn vrouw en een reisgezelschap op voor een reis naar Israël, in november, de bakermat van het christendom. “Dat voelt altijd weer als thuiskomen. Wij zijn vol passie over wat Jezus voor ons heeft gedaan. Hoe mooi is het dan om met andere mensen in de voetsporen van Jezus te treden en zijn verhaal op locatie te vertellen? We hopen dat veel mensen Jezus mogen leren kennen zoals hij werkelijk is. Niet vanuit religie, niet vanuit wetten en regels, niet vanuit een kerkinstituut, maar vanuit een hart-tot-hartrelatie. Er is zoveel nood en gebrokenheid, er zijn zoveel maskers die mensen in deze moderne tijd dragen om te overleven. Maar echte vrijheid is het mooiste wat er is.”

Wat ze met Feet of Light willen bereiken? “Mensen helpen, dienen, sterker maken, in hun geloof laten groeien, samen optrekken en vooral verbinden met elkaar”, stelt Estrella. “En boven alles Gods liefde geven! Dat is het mooiste en geweldigste in het leven om dat te mogen ontdekken en dat als bron in je leven te hebben. Geloven is juist iets moois, iets heel krachtig. Vooral als het op waarheid is gebaseerd.”

Michel knikt. “Het neemt alle angst weg en maakt dat ik zekerheid heb zowel in dit leven als het eeuwige leven wat komen gaat. Dat heb ik niet verdiend of omdat ik volledig volgens Bijbelse regels leef, nee, dat heb ik te danken aan Jezus en zijn werk. Dat is het geschenk dat ik heb aangenomen. Ik ben zo blij dat ik dit heb mogen ontdekken en dat ik hierover aan anderen mag vertellen.”

Voor meer informatie over Feet of Light Ministries of over het komende event op 9 september, neem een kijkje op de website www.feetoflight.nl/agenda Alle bijeenkomsten zijn gratis te bezoeken. Voor het event op 9 september is van tevoren registreren noodzakelijk. Er zijn maximaal 200 plekken (vol=vol).